donderdag 23 oktober 2008

10 jaar solo - 5 albums - 1 band: Swinnen

Onze tour loopt nu al een tijdje. Nu zondag landen we in CC Het Spoor in Harelbeke en we hopen natuurlijk dat u daar massaal gaat aanwezig zijn. En om u al een beetje in de sfeer te laten komen hebben we wat foto's bijgevoegd van onze première in Den Egger in Scherpenheuvel. De foto's zijn van Alain Buyck. Hier bovenaan ziet u mijn allereerste Fender versterkertje dat ik ooit kocht. Het ding was toen stuk. De transformator was doorgebrand. Tweeduizend oude Belgische franken moest ik er voor neertellen. Later liet ik het ding volledig restaureren door Yves Pexters bij Tube Amp Service en nu is het zijn gewicht in goud waard. Voor mij toch althans! George Kooymans van Golden Earring vertelde ooit dat ik steeds mocht bellen als ik hem ooit zou wegdoen. Afgelopen zomer toen Jean-Marie Aerts mij bezocht om eens naar mijn zoon Lee met zijn band Tubelight te komen luisteren, zag hij hem staan en zei iets gelijkaardigs. Maar het Fendertje blijft ten huize Swinnen.


Het moet niet steeds Bert Van Hoeylandt zijn die in the picture staat moet Alain gedacht hebben bij het nemen van deze foto. Wim Verbeke op accordeon links en Jean-Marc Talloen op bass rechts staan hier te blinken in de spotlights. Vooral Jean-Marc blinkt een beetje. ;-)
Voor onze Limburgse fans willen we nog even vermelden dat we dinsdag 28 oktober te gast zijn bij TVL voor een gesprek over de tour en het nieuwe album 'Burn the bridges' en een live-sessie en dat tijdens het namiddag live programma 'Studio TVL' vanaf 14u00 ter aankondiging van ons optreden in het CC van Hoeselt (31/10) en Leopoldsburg (14/11). Dat laatste stond op sommige flyers foutief vermeld. Leopoldsburg gaat dus weldegelijk door in november en niet in december. Misschien speelt er dan ook iets leuks maar wij hebben toch liever dat u naar ons komt kijken.

Misschien past hier een complimentje voor Nele, onze lichtmadam. Zij heeft onze podiumopstelling en onze lichtshow mee bedacht. Als u komt kijken kan u er mee van genieten!

Geen opmerkingen: